donderdag 18 juni 2020

Het einde nadert....

Nee, niet mijn einde, maar van het proces waarin ik een boek schreef en verbeterde zodat het uitgegeven kan worden. "Ravenburcht" heeft nu zijn laatste check-up gehad, die van het binnenwerk. Ik was me er niet van bewust hoeveel werk daar nog in kruipt, maar de mensen van Uitgeverij Hamley Books hebben er echt iets heel speciaals en super mooi van gemaakt. Het wordt een uniek boek en dat legt de lat natuurlijk hoog voor nummer twee, die al over de 30.000 woorden zit. Maar daar later meer over.

Vanmorgen stuurde ik dus mijn laatste opmerkingen door naar mijn uitgever. Vanaf nu is het uit mijn handen. Nu kan ik beginnen met de voorbereidingen van de boeklancering, want wat eerst nog zo ver af leek is nog maar een goede 4 maanden verwijderd. Eens de Grote Vakantie voorbij is wordt het nog reppen om alles op tijd in orde te krijgen. Gelukkig ben ik op tijd begonnen, ik heb twee jongen onderneemsters (ze zijn 13 jaar) aan het werk gezet om te zorgen voor een heel speciaal geschenkje voor wie het boek tijdens de boekvoorstelling koopt. Ik ben al volop aan het nadenken over een geschikte locatie en over een goodie bag.

De rest hou ik nog een beetje geheim, maar een paar teasers mag wel, niet waar?

Nummer twee is - zoals gezegd - in volle voorbereiding. 't Is te zeggen, we hebben een titel (maar die houden we nog even geheim), heel het verhaal staat op poten wat wil zeggen dat ik voor elk hoofdstuk weet wat er gaat gebeuren, alle research is al gebeurd want ja ook dit boek wordt er weer eentje met een stuk uit onze geschiedenis erin verwerkt. En het schrijven lukt ook prima, als de weergoden ons nog een beetje gunstig gezind zijn kan ik nog veel schrijven op mijn terras en dan is de eerste draft na de vakantie klaar (maar pin me daar nog niet op vast, Corona houdt niet zo van plannen en gooit graag roet in het eten).

Wie weet is er nog tijd voor een novelle tussendoor, maar daar begin ik alleen aan als ik op schema zit. Duimen dus maar dat er niet te veel tussen komt en ik mijn agenda kan afwerken zoals gepland.

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten