dinsdag 12 mei 2020

Zomer en Boeken

Photo by Ylanite Koppens from Pexels

Het ziet er naar uit dat we nog een tijdje beperkt zullen zijn in onze bewegingen. We willen tenslotte niet dat alle inzet die we de afgelopen weken hebben getoond om dat waanzinnige beestje buiten de deur te houden, voor niets is geweest.
Dat vertaalt zich ook in onze zomer en hoe we die beleven. Ik voorspel dat de verkoop van zwembadjes voor de tuin zal stijgen en dat de BBQ sets de deur uitvliegen. Want als het weer mooi is, dan kan je even goed poedelen in je eigen tuin. En wie kan er weerstaan aan een heerlijke barbeque met een paar vrienden?

Maar een zomervakantie is meer dan zonnen, eten en drinken (ok, ik geef toe dat het over het algemeen de hoofdthema's zijn). Tijdens de zomer halen we gewoonlijk ook onze leesachterstand in. In welke koffer stak er vorig jaar geen boek? Het zullen er niet veel geweest zijn. Tijdens de vakantie kiezen we gewoonlijk voor feelgood boeken of thrillers, maar ook stationsromannetjes doen het goed.

Ik ga jullie helpen deze zomer, want het kiezen van een leuk boek is niet altijd even gemakkelijk. Elke week, te beginnen met de eerste week van juni, zet ik een boek in de kijker. Waar mogelijk probeer ik een interview te versieren met de auteur, als dat niet mogelijk is dan plaats ik een teaser om jullie warm te maken. Maar er is meer....

Naast de boeken ga ik ook elke week proberen een cocktail te maken en deel ik het recept met jullie. Het zullen zowel alcoholische maar ook niet-alcoholische drankjes zijn die perfect passen bij een vakantie in je tuin. En wat dacht u van handige en leuke gerechtjes die weinig werk of voorbereiding vragen zodat je meer tijd hebt om te genieten van je tuin, de zon, je boek en elkaar?

Tussen 1 juni en 30 september maak ik gebruik van de labels Leesplezier, Kokkerellen en Santé om de verschillende artikels van elkaar te onderscheiden en de generieke label StayHomeSummer. En uiteraard doen de sociale media ook mee. Hou instagram en Facebook in 't oog want moest je het hier missen, dan kan je het oppikken op één van de andere kanalen.

Heb je zelf een leuk idee voor een cocktail, een makkelijk gerechtje of een boek, laat het gerust weten via de contact pagina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten